Idé og konsept
Merkestrategi og posisjonering
Visuell identitet

Rebranding

.

Kunde:
Corvus Energy
Rolle:

Strategi

Design

Art-direction

Levert:

Merkevare og profil

Kampanjeelementer

Bildet viser designprofilen til Corvus Energy

Fra sin spede begynnelse, har Corvus Energy vokst ut av en garasje i Canada til å bli en global aktør innen maritim fremdrift.

Animasjonen viser logoen til Corvus Energy

Utfordring.

Selv om navnet Corvus er latin for kråke og betegnelsen på et stjernetegn på den sørlige halvkule, var det få eller ingen visuelle signaler om selskapets kjerneområde i opprinnelig visuell profil. Med en global satsing på trappene, fikk de også et tydelig behov for en moderne og sterk identitet.

Bildet viser utdrag fra designprofilen til Corvus Energy
Bildet viser skjermbilder av nettsiden til Corvus Energy

Løsning.

Vi utformet en ny logo med et klart og tydelig symbol som dynamisk beskriver virksomheten – en skjematisk illustrasjon av et batteri. Den oransje sirkelen ble beholdt for å skille Corvus fra konkurrenter i samme marked, hvor det ofte brukes grønt. En bold sans serif-font danner også grunnlaget for navnetrekket.

Paletten ble utviklet med havet i tankene, der den oransje aksentfargen i logoen blir ekstra synlig.

Med mange bruksområder, er det viktig med gjenkjennbarhet. Ikoner og fonter bygger på prinsippet om at selv om teknologien bak produktene er kompleks, er det en enkel avgjørelse å ta dem i bruk.