Digital markedsføring
Foto, film og 3D
Idé og konsept
Innholdsutvikling
Visuell identitet

Emballasjedesign og lanseringskampanje

.

Kunde:
Lars Monsen for Sport Outlet
Rolle:

Idé- og konseptutvikling

Design

Motion-design

Markedsføring

Levert:

Emballasjedesign

Kampanjefilmer

3D-modellering

Annonsering

Bildet viser emballasjen til Lars Monsen Turmat

I samarbeid med Lars Monsen har vi lansert en turmat-serie for Sport Outlet.

Bildet viser designprosessen til emballasjen til Lars Monsen Turmat

Oppgaven.

Å sanke mat i skauen eller skrote rundt i Lars Monsens bakgård blir fort utfordrende og tullete for folk flest. Vår oppgave var å gjøre det nye spennende produktet attraktivt og kjent blant målgruppen.

Unge mennesker i alle aldre er en attraktiv målgruppe for Sport Outlet. Det var derfor naturlig å fokusere på sosiale medier når turmaten skulle lanseres.

De fleste kjenner Lars Monsen, og han er en svært parodiert memes-karakter. Det var en selvfølge å opprettholde kult-statusen hans ved å fremheve Monsen som moralens og skogens vokter. Når Monsen utbasunerer “ta’rei sammen a’!” lytter folket. Faktisk så mye at i kampanjens første to uker hadde filmene over 7.000.000 visninger, og mer enn 40.000 poser ble revet bort fra butikkhyllene.

De korte filmene ble produsert for sosiale medier i ulike formater. Med varighet på 10 og 15 sekunder kom budskapene raskt, tydelig og morsomt frem til selv de mest “swipe-happy”.

Kampanjen vant pris i SRF Kuben for «Effekt».

Bildet viser emballasjen til Lars Monsen Turmat etter designet er lagt inn i produktfilmenBildet viser omrisset av emballasjen til Lars Monsen Turmat før designet er lagt inn i produktfilmen