Emballasjedesign og lanseringskampanje
.
Idé- og konseptutvikling
Design
Motion-design
Markedsføring
Emballasjedesign
Kampanjefilmer
3D-modellering
Annonsering
I samarbeid med Lars Monsen har vi lansert en turmat-serie for Sport Outlet.
Oppgaven.
Å sanke mat i skauen eller skrote rundt i Lars Monsens bakgård blir fort utfordrende og tullete for folk flest. Vår oppgave var å gjøre det nye spennende produktet attraktivt og kjent blant målgruppen.
Unge mennesker i alle aldre er en attraktiv målgruppe for Sport Outlet. Det var derfor naturlig å fokusere på sosiale medier når turmaten skulle lanseres.
De fleste kjenner Lars Monsen, og han er en svært parodiert memes-karakter. Det var en selvfølge å opprettholde kult-statusen hans ved å fremheve Monsen som moralens og skogens vokter. Når Monsen utbasunerer “ta’rei sammen a’!” lytter folket. Faktisk så mye at i kampanjens første to uker hadde filmene over 7.000.000 visninger, og mer enn 40.000 poser ble revet bort fra butikkhyllene.
De korte filmene ble produsert for sosiale medier i ulike formater. Med varighet på 10 og 15 sekunder kom budskapene raskt, tydelig og morsomt frem til selv de mest “swipe-happy”.
Kampanjen vant pris i SRF Kuben for «Effekt».