Idé og konsept
Visuell identitet

Branding og kampanje

.

Kunde:
Vogl
Rolle:

Design

Motion-design

Art-direction

Levert:

Merkevare og profil

Kampanjeelementer

Bildet viser designprofilen til Vogl

Hvordan skape en grafisk profil for Norges mest effektive og moderne markedsplass for kontorlokaler?

Animasjonen viser logoen til Vogl med ulike fargekombinasjoner

Utfordring.

Da Flexspace skulle satse internasjonalt, opplevde de rettighetsutfordringer knyttet til navnet.

I tillegg til behovet for nytt navn, trengte de også en ny visuell profil og elementer som kunne benyttes for å skape økt synlighet og differensiering i nye markeder.

Bildet viser et utdrag av designprofilen til Vogl
Animasjonen viser logoen til VoglBildet viser logoen til Vogl på en stor vegg inne i et kontorlokale

Løsning.

Akronymet VOGL ble skapt ut fra strategien deres om å gjøre det lekende lett for bedrifter å finne nye kontorlokaler. Vacant Offices at Great Locations skaper navnetrekket VOGL, som med sin plattform skiller seg ut i Proptech-markedet.

Vi utformet et lekent, men profesjonelt uttrykk, som med sine designelementer tilfører merkevaren menneskelige og emosjonelle verdier. Fargepaletten er moderne og digital, og bidrar til å forsterke ideen om at kjernen i bedriften er plattformen de lever av.