Digitalisering
Motion design

Black Week-kampanje for Sport Outlet

.

Kunde:
Sport Outlet
Rolle:

Analyse & strategi,
design, innhold og
markedsføring

Levert:

Oppsett, målretting og
optimalisering av
kampanjer

Bildet viser kampanjen "Hele Uken" med logoen til Sport Outlet.

Hvordan nå gjennom med sin stemme i mylderet av aktører som roper i løpet av årets mest annonserte uke?

Bildet viser en mobil og en laptop med Facebook-siden til Sport Outlet og Black Week-kampanjen.

Utfordring.

Sport Outlet ønsket å kjøre en kampanje i Black Week-uken med bred dekning i ulike medier. For å bli synlig i en tid der mange aktører konkurrerer om de samme annonseplassene, måtte vi her tenke nytt for å treffe enda mer presist.

Bildet viser tre mobiler som er på nettavisene til VG, Bergens Tidende og Bergensavisa med Black Week-kampanjen til Sport Outlet.

Løsning.

Vi gikk som vanlig gjennom alle tilgjengelige data, og for å øke dekningen i distriktene, besluttet vi å bruke mer penger på programmatisk annonsering.

Annonser ble produsert og kjørt ut i Schibsted og Amedia sine kanaler i tillegg til Facebook, YouTube, nyhetsbrev, nettbannere på tv2.no og hjemmesiden til Sport Outlet. Kampanjen varte i én uke, og fikk navnet «Hele Uken».

Bildet viser hvordan Black Week-kampanjen til Sport Outlet så ut på TV2 sinde nettsider.

Resultat.

Kampanjen ga en høy CTR, langt over benchmark, og fikk mye engasjement.
Dette skyldes blant annet at vi traff flere av de riktige brukerne.
Sport Outlet fikk også en markant økning i salget denne uken sammenlignet med fjoråret.

Med 845 000 visninger ble også kampanjen på tv2.no den mest sette kampanjen denne uken. Her ropte vi høyest.