Black Week-kampanje for Sport Outlet
.
Analyse & strategi,
design, innhold og
markedsføring
Oppsett, målretting og
optimalisering av
kampanjer
Hvordan nå gjennom med sin stemme i mylderet av aktører som roper i løpet av årets mest annonserte uke?
Utfordring.
Sport Outlet ønsket å kjøre en kampanje i Black Week-uken med bred dekning i ulike medier. For å bli synlig i en tid der mange aktører konkurrerer om de samme annonseplassene, måtte vi her tenke nytt for å treffe enda mer presist.
Løsning.
Vi gikk som vanlig gjennom alle tilgjengelige data, og for å øke dekningen i distriktene, besluttet vi å bruke mer penger på programmatisk annonsering.
Annonser ble produsert og kjørt ut i Schibsted og Amedia sine kanaler i tillegg til Facebook, YouTube, nyhetsbrev, nettbannere på tv2.no og hjemmesiden til Sport Outlet. Kampanjen varte i én uke, og fikk navnet «Hele Uken».
Resultat.
Kampanjen ga en høy CTR, langt over benchmark, og fikk mye engasjement.
Dette skyldes blant annet at vi traff flere av de riktige brukerne.
Sport Outlet fikk også en markant økning i salget denne uken sammenlignet med fjoråret.
Med 845 000 visninger ble også kampanjen på tv2.no den mest sette kampanjen denne uken. Her ropte vi høyest.