Bildet viser en travel gate med mange mennesker i bevegelse, unntatt en kvinne i rød skjorte som står stille og ser på mobilen sin.
Digital markedsføring
Rådgivning

Programmatisk annonsering fra Picapoint

Tor Arne Bøe, digital markedsfører
Tor Arne Bøe
Digital markedsfører

Du trenger ikke kr. 150 000,- for å nå ut til målgruppen din på nett med programmatisk annonsering. Det er faktisk helt og holdent opp til deg og din bedrift å sette egne budsjetter.

Mer om dette senere. La oss først snakke om hva programmatisk annonsering er.

Med programmatisk annonsering flyttes fokuset fra hvor på nett du viser annonsene dine, til hvem på nett du viser annonsen til. Med en DSP (Demand Side Platform) settes ønskede vilkår som avgjør om en person får se annonsene dine eller ikke. Målrettingsmulighetene er langt flere enn vanlige demografiske verdier som geo-lokasjon, kjønn og alder. Du kan for eksempel plassere annonser basert på vær, kontekstuelle budskap i media eller direkte mot IP lister og organisasjoner i B2B. Slik kan din bedrift spare penger ved å ikke skyte spurv med kanon.

Du låser du deg heller ikke til et mediehus, og ikke engang til et medie når du gjennomfører programmatisk annonsering. Gjennom oss kan du kjøre kampanjen din i nettaviser (Amedia, Schibsted), podcast/radio (Acast, Bauer), video (Aller, Schibsted) og utendørsreklame (JCDecaux, Clear Channel) i ett og samme verktøy. Dette gir deg friheten til å teste mange ulike medier for å finne ut hva som faktisk har best effekt for dine kampanjer.

En stor fordel med programmatisk annonsekjøp gjennom egen DSP er at man har full innsikt i hele kampanjen fra første visning. Ved å kontinuerlig optimalisere plasseringer og/eller budskap, kan vi sørge for at kampanjen leverer optimalt fra start til slutt. 

Målretting med DSP.

Geografi ikon

Geografi

  • Land
  • Region
  • By
  • Postnummer
  • Bredde- og lengdegrad
Media og kontekst ikon

Media & Kontekst

  • Mediehus
  • Domener
  • Spesifikke undersider
  • Sideplassering
  • Kontekstuelle nettstedslister
  • Søkeordmålretting
Værmelding ikon

Værmelding

  • Snø
  • Regn
  • Sol
  • Overskyet
Enhet ikon

Enhet

  • Desktop
  • Nettbrett
  • Mobil
B2B ikon

B2B

  • Organisasjoner
  • Domener
  • IP-lister
  • Besøksrapporter

Så hva koster dette egentlig? 

Flere leverandører opererer med minimumsbudsjett for kjøp av programmatisk annonsering, grunnet krevende prosesser med oppsett, implementering og optimalisering. Vår DSP gjør det mulig å effektivisere mye av arbeidet, og vi har derfor ingen minstebudsjetter på annonseringen. Selvsagt vil ikke alltid smale budsjetter kunne levere maksimal effekt - men med 100 % transparens i kostnader og effekt, vil vi sammen definere forventet ROI for beste mulige resultat. 

Er du nysgjerrig på mer, eller ønsker å teste programmatisk annonsering? 

Ta kontakt, så hjelper vi deg på nett!